Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara Rising - 31 augusti 2009 20:13

I min käre grannens trädgård kan man vandra i timtal......

Det finns så mycket vackert att fota.

Sist undrade hon om jag fotat uppe på altanen.

Hm....ingången är från hennes sovrum.....

Tro det eller ej, men jag har faktiskt mina begränsningar......har inte gått in i huset och sprungit runt.

Men, fick en visning och jo, jag ska fråga om jag inte får kila upp och fota hennes superfina blomlådor och växthuset med tomater....


Men, nåväl ute, där jag skenar runt lite nu och då finns dessa coola orangea bollar till blommor. Häftiga, som hoprullade strutar som packats tätt till en boll.

Av Sara Rising - 28 augusti 2009 20:13

I grannens trädgård finns fantastiska blommor.

De finns i ett antal olika färger och nyanser.

Mitt i blomman så är det som om det växer en blomma.

Själva mitten på blomman är ju nästan lika vacker. Så häftigt med små gula blommor mitt i den stora blomman. Magnifikt!

Av Sara Rising - 28 augusti 2009 20:11

Nu står fälten i mognad......skördetiden närmar sig.

Vissa fält är skördade, så hösten är påväg.

Det är otroligt vackert. Jag gillar livet på landet.

Av Sara Rising - 23 augusti 2009 17:43

Idag åt jag laxfilé med ljummen potatissallad, till det morotsstavar.

Potatissalladen bestod av: potatis (såklart), aioli, flingsalt, svartpeppar, curry, dill, gräslök och getost (som jag köpte på Bondens Marknad igår).

Det var såååååå gott :-)

Av Sara Rising - 23 augusti 2009 17:41

I fönstret in till fårstallet står det ett par gymnastikskor....

Det är länge sedan någon hade dem på fötterna.

Det ser faktiskt ganska snyggt ut där de står :-).

Kunde inte låta bli att fota dem. Måste nog göra en förstoring.....

Av Sara Rising - 23 augusti 2009 17:38

I slutet av sommaren, så skaffade jag en hamster.

Det är en rysk dvärghamster. Vi tror att det är en hane, så han heter Silver. Visar det sig att det är en hona, så får hon heta Silva.

Ska skaffa en större bur och kanske en kompis till honom/henne......

Två hamstrar kan ju börja bråka, så det kanske blir en liten ökenråtta :-).

Hade en ökenråtta när jag var liten. Min syster (en av dem) och jag hade en var. De hette Rut & Agnes.


Av Sara Rising - 16 augusti 2009 12:20

Ja, som jag skrev i förra inlägget så brukar pappa och hans fem döttrar med familjer åka till Slungudden varje sommar och grilla.

Vi tog upp 18 karrékotletter från frysen och lite annat gott....

I år kunde tyvärr inte alla vara med, det saknades 4 ur familjen, men vi blev trots allt 14 personer. Vi fyllde bilarna med mat, vin, öl m.m., sedan bar det av. Alla ser fram emot årets grillkväll.

Mmmmm det är ett GOTT sommarminne i dubbel bemärkelse.


Av Sara Rising - 16 augusti 2009 12:18

Sommarminne.....

När vi hade vår årliga grillkväll vid sjön i somras, så kom en svan simmande förbi.

Upp och fotade.

Tyvärr har jag bara ett vanligt objektiv, så jag kom inte jättenära, även fast den simmade utmed strandkanten.

Det går ju att beskära den på datorn...... :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards