Alla inlägg under juni 2009

Av Sara Rising - 30 juni 2009 23:39

Mina grannar har så fina blommande trädgårdar.

Jag vill också ha det, men jag antar att det kräver lite omvårdnad och skötsel....inte min starka sida direkt.

Har bara 3 krukväxter kvar......min granne slängde de andra.

De hade ju faktiskt ett eller annat grönt blad.

Som min granne sa: " Jo, det finns lite liv, men hoppet är ute, den slänger vi."

Jag har planterat mina dahlior.....några är jag dock rädd att frosten hann ta i höstas....

Köpte två nya idag, som jag planerat i min trädgård.

:-)

Av Sara Rising - 22 juni 2009 23:45

Min granne/hyresvärd/syssling är så pysslig.....

Varje sommar så gör hon så fint på trappen...

Jag skulle också vilja ha en stor trapp med tak.....

Nåväl, jag kan alltid springa ner och fota hennes :-)

Av Sara Rising - 22 juni 2009 23:43

Grannarna har ett växthus där det växer mycket gott.....

Bilden är tagen 9 juni, då hade de redan skördat dillen en gång....

Åja, i trädgårdslandet (som pappa sköter om) börjar det spira.....men, visst hade man ett växthus.....ja, då skulle det helt klart vara andra bullar....

Av Sara Rising - 14 juni 2009 17:57

Japp, nu har min kusin även börjat med att sälja glass.

Julia har återigen gjort designen....

Burken är så snygg!

Det är det fler som tycker.....

Här är en bloggare som tydligen tycker det och hennes läsare.

http://quietland.blogg.se/2009/june/sankdalens-vaniljglass.html


Ja, visst är det så.

Du är bäst Julia!

Av Sara Rising - 14 juni 2009 16:24

Jag fick lite skivad potatis över när jag gjorde potatispizzan. Tänkte att man kanske kan göra egna chips.

Återigen googlade jag lite och hittade ett recept...

Det såg så bra ut från början.....

De skulle vara i ugnen 15-20 min.

Först tog jag bara 10 min, men det var på tok för kort tid.

Så, tog 10 min till......man ska nog kolla efter ett tag.....det gjorde inte jag.

Nåväl, de få chips som inte blev brända var dock goda.....

Hm....lär dröja tills jag testar igen....

De var penslade med kallpressad rapsolja från Sänkdalens Gård och på med lite (eller en hel del) flingsalt.

http://sankdalensgard.se

Av Sara Rising - 14 juni 2009 16:21

Min fd elev Julia hade ätit det på en fest. Det såg så gott ut och hon intygade att det var gott också. Så jag googlade lite och hittade ett reept som såg ut att kunna stämma med bilden....

Mmmmmmm det var gott....

Jag åt den med avocado och rökt skinka.

Julia hade ätit tzatziki till.....det är nog också gott.

Mums, jag kommer att göra potatispizza fler gånger.

Passar nog perfekt på ett buffébord.

Av Sara Rising - 12 juni 2009 23:50

Åhhhhh vi bor så vackert på landet.

Jag ser vattnet från fönstret i trappen.

Dessa två bilder tog jag när sprang runt i grannens trädgård härom dagen.

Visst bor vi vackert......?

Av Sara Rising - 12 juni 2009 23:42

Ja, nu är Sigrids kull ungefär 3-4 veckor.

Längst ner till höger syns pappan som smög i buskarna....

Ingen vem som äger honom.

Man kan se att mamman var riktigt rund om magen innan hon fick sina ungar. Jag tippade på att det skulle bli 6 ungar....

Det blev 6, men tyvärr var den finaste död när jag kom hem från jobbet.....

Men det blev två hannar och tre honor. Hannarna är de röda.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards