Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Mitt andra hem

Av Sara Rising - 22 augusti 2010 13:41

Ja, för er som inte förstått varför jag är lycklig och därmed varit lite dålig på att blogga så ska jag förklara.

För en månad sedan hände en "Emil i Lönneberga-grej".

- Det bare blev.


Vad var det som bara blev?

Jo, helt plötsligt gick jag från att vara singel till att vara i ett förhållande.

Vet knappt hur det gick till, jag var inte riktigt beredd på det....men så fantastiskt härligt.


Så, jag bor numera på två ställen känns det som.

Han bor galet perfekt!

Här är huset. På nedervåningen är det två rum, kök, bastu, tvättstuga, förråd, badrum och på baksidan en altan med pool. På ovanvåningen finns sovrummet och lite andra små rum och vrår. Här bor han med sina 3 katter. Detta tog jag med mobilen när jag satt och åt frukost en morgon. Jag satt vid den svarta järnmöbeln som syns långt bort på den andra bilden.

     

Detta är taget från trappen och det visar ungefär halva trädgården. Åt andra hållet är mera gräsmatta, trädgårdslandet, växthuset, en lekstuga som ska flyttas och bli hönshus.


Jag blir otroligt bortskämd. Alltid frukost kaffe, antingen i sängen eller på verandan. När jag fixar iordning mig på morgonen, så dukas frukosten fram.

Han gör matlådor åt mig.

Han diskar, städar och tvättar.

Oj, jag lever "lyxhustruliv".

Jag blir såååååååååå bortskämd!


Nu (på måndag) har det gått en månad, men det känns så naturligt, så man tror det är flera år. Galet härligt!


Än så har jag kvar mitt hus som jag hyr.......men, egentligen.....varför bo på två ställen?????


Är bara hemma en liten stund.......ska åka till honom igen......


 
 
Ingen bild

Ann-Christin

23 augusti 2010 20:41

Ja, varför ska du bo på två ställen nu när du har hittat både drömprinsen och smultronstället?
Så vackert han/du/ni bor. Mycket bättre än så här kan det väl faktiskt inte bli.
Och du, visst är det härligt att ha en man och kompis i samma person.

 
Ingen bild

Guntan

23 augusti 2010 22:59

Ja det är fantastiskt. Idag var det 1 mån sedan vi började vårt liv tillsammans. Jag köpte en bukett vita rosor...han stod för maten.
Jag får resterna som matlåda imorgon. Håller det i sig så blir det nog flytt framöver. Årsskiftet kanske?

 
Ingen bild

Ann-Christin

24 augusti 2010 16:02

Varför inte redan på höstlovet? Du vet, man ångrar bara det man inte gjorde. Känner man att det bär så är det bara att fortsätta framåt tillsammans.

 
Ingen bild

Guntan

25 augusti 2010 09:58

Vi ska "skynda långsamt" och inte förhasta oss ;-).
Men, jo nog skulle jag kunna flytta ddit redan idag, rent känslomässigt :-).
Allt är så perfekt!

 
Ingen bild

Ann-Christin

25 augusti 2010 14:32

Lita på dina känslor. Ibland är det en fördel att vara snabb och ibland är det en fördel att vara lite mer långsam. Jobba på flytten utifrån ditt hjärta.
Problem löser man tillsammans vartefter de poppar upp. Det är det som gör att man växer ihop och kan bygga en gemensam grund att stå på. Har man bara den solida grunden så kan det storma hur mycket det vill sedan.

 
Ingen bild

Guntan

25 augusti 2010 22:28

Så sant :-)
Men det ska inte storma........

Jo, visst kan det vara en fördel......men, vi ska nog vänta lite.....
Men, en och annan pryl flyttas väl över under tiden....
I helgen ska jag troligtvis få ett "arbetsrum" eller i alla fall en arbetshörna i gästrummet. Ett superfint gammalt skrivbord ska bäras upp från förrådet....
Mmmmmmmmm det är verkligen en drömprins jag hittat!!

 
Ingen bild

Alma

26 augusti 2010 17:13

:D :D :D :D :D :D

 
Ingen bild

Guntan

29 augusti 2010 06:32

Alma: :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Rising - 12 oktober 2017 08:11


När jag var på kören igår, så såg jag snygga blomkrukor. I Gyllingegården, som är Svenska Kyrkans församlingshem i Östra Husby, Vikbolandet finns dessa fina blomkrukor. Sänkdalens Gård som gör den goda glassen är ett lokalt företag. www.sankdalen...

Av Sara Rising - 17 februari 2017 15:32


Idag såg jag årets första tussilago här hemma i trädgården. Nu är våren här!! Välkommen tussilago med våren! ...

Av Sara Rising - 28 december 2016 05:48

From 1 januari 2017, så kommer hönsen få en egen blogg. Troligtvis kommer även kaninerna att hamna i den. Den bloggen heter Skallgärdsägg och hittas på: HTTP://skallgardsagg.bloggplatsen.se ...

Av Sara Rising - 21 december 2016 19:19


Gubben ville ha fler vita ägg. Han letade reda på ett hönseri/äggeri som kunde sälja hönor till oss. Han fick tag på 5 st Bovan Robust på ca 18-20 veckor. Under transporten till oss värpte de 2 ägg. Tack! 3 av dem på bild ...

Av Sara Rising - 21 december 2016 19:16


De 8 veckor gamla kycklingarna springer runt med de vuxna hönsen. De 4 mörka är troligen Maraner och det ser ut att vara 3 hönor och 1 tupp. De 3 ljusa är troligen Isbar/Maran och där kan jag inte gissa kön än. Här är en mörk (Maran) och en ljus (I...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards