Alla inlägg under februari 2010

Av Sara Rising - 25 februari 2010 20:20

Ja, hade ju en lång hemresa framför mig......dock med trevligt resesällskap :-).

Så, jag & Alma gjorde ett litet stopp på Godisflyget, som ligger i trakten av Åsljunga.

Lite häftigt att kliva in i ett flygplan och köpa godis......det fanns mycket godis.....svårt att välja.....så jag tog lite här och lite där......det blev en påse.....

Sådär, nu ska jag nog klara mig hem......

(Jag skriver inlägget dagen efter jag kommit hem, så jag vet att påsen räckte......bra framför OS-TV:n......)


Om någon är intresserad, så hamnade godisnotan på 68 kr.....

Ja, ja, jag betalade även Almas godispåse (den var betydligt mindre än min) & köpte även lite godis till hennes mamma (min syster) som tack för husrum i Lund.


Jag har haft ett fantastkt sportlov i Lund. Fixat en hemsida åt min svåger, hämtat mitt lilla söta syskonbarn på dagis, ätit gott, druckit gott, lekt med syskonbarn i snön.....och fått mina datorfläktar rengjorda av min systerdotters pojkvän. Tusen tack!

Sportlovet 2010 får helt klart godkänt ;-)

Av Sara Rising - 17 februari 2010 20:07

      Såhär ser min fotoutställning ut, för er som av olika anledningar inte har möjlighet att besöka den.


Ska försöka lägga in en filmsnutt här:

http://www.youtube.com/watch?v=t_Q92NHH6XU&feature=channel

Av Sara Rising - 12 februari 2010 22:39

Just nu har jag en fotoutställning på biblioteket i Hageby (Norrköping).

Här är en länk till bibliotekets hemsida, där det finns en lite blänkare om utställningen.

http://www.nsb.norrkoping.se/web/arena1/ombiblioteket/filialer/hageby


Men, även på stadsbibliotekets hemsida, finns det en liten blänkare på startsidan.

http://www.nsb.norrkoping.se/web/arena1


Hoppas att flera kommer och tittar.

Glöm inte att skriva i gästboken!

Av Sara Rising - 6 februari 2010 13:53

Ja, jag tog ju lite bilder på solnegången i söndags.

Här kommer mera bilder.


Tyvärr, så blir det aldrig lika vackert på bild....

Men, ni kanske kan ana och föreställa er hur sagolikt vackert det var ändå.


Både fredagen och lördagen hade solen varit helt knallrosa. På lördagen skyndade jag mig hem efter kameran, men tyvärr hann den gå ner bakom träden. På söndagen var den "bara" gulorange......

Ja,ja det går kanske fler tåg. Jag vill så gärna ha bilder med en knallrosa sol.


Av Sara Rising - 6 februari 2010 13:48

Efter två veckors äventyr (eller vad han nu fördrivit tiden med), så är mitt vita lejon hemma igen :-). Jag har dock fått veta att han går till grannen son bor 1km bort. Där går han på sena kvällar, nätter och tidig morgon in genom hennes kattlucka......

Hm, hennes två steriliserade honkatter försvarar inte reviret.

Min bjässe går in, käkar mat och tyvärr markerar att det är hans revir....

Han markerar bara utomhus här hemma som tur är!

Idag låg han under trappen och pratade lite, när pappa och jag satt och drack kaffe ute. Nu ligger han i fotöljen och sover.

Min granne sa när jag var där och erkände att den vita besten är min: Förr hade han en bjällra, så det hördes när han kom.

Idag har jag satt på honom det sista halsbandet (har beställt ett nytt) och den sista id-brickan (har beställt 3 reservbrickor, för andra gången).

Så, nu har han åter halsband, id-bricka och förhoppnigsvis stannar han hemma nu.

Välkommen hem Leonardo :-)

Av Sara Rising - 3 februari 2010 19:11

Idag tog det 1 timme och 20 min till jobbet, i vanliga fall tar det bara 40 min.

Men, det var knappt att jag kom iväg. Fick kämpa mig upp på gårdsplanen och väl där var det tvärstopp. Grannen fick ta fram traktorn och skotta åt mig :-).

När jag kom hem fick jag plumsa i djupsnön. Bara för att visa hur det ser ut på "min gångstig" så tog jag min Tretorn stövel och satte i ett fotspår. Den står dock inte på botten....

Men, lite snö var det ändå......

När jag går till bilen, så går jag förbi min syrénberså. Det brukar inte vara några problem att passera. Men hur ska jag göra nu???

Den hänger ju nästan ner i marken.

Ja, det har kommit lite snö nu....

Undrar om jag tar mig till jobbet imorgon....

Skolorna på Vikbolandet var stängda idag pga snöoväder.....

Ja, det finns väl en risk att jag får en ledig dag imorgon, dock utan ersättning.....

Eller ledig och ledig......jag har en del att skotta.....

Det har snöta hela dagen coh snöar fortfarande.

Såg precis nyheterna......det ser inte ut att avta....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards