Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Nya uppgifter?

Av Sara Rising - 8 januari 2011 13:46

Chefen ringde den 27 december.

Det har ju varit en extremt tuff termin......två kollegor (vi är tre) försvinner nu till vårterminen. Den ena sade upp sig och den andra ska ha barn.


Chefen undrade om jag istället kunde tänka mig att gå ner i F-klass under vårterminen, för att få en liten "viloperiod".


Vi pratades vid igen efter någon dag.

Jo, det är nog inte så dumt.....

Men, mina små elever tror dock att de ska ha mig som lärare.......men, så blir det nog inte.


Chefen föreslog 8.00-13.30 mån-fre. Men, se det går nte jag med på. Jag vill ha en ledig dag, då jag faktiskt har ett annat jobb också.....

Dessutom har väl även F-klasserna arbetslagsmöte???


Så jag har mailat ett förslag på tider till chefen, som han läst men ej kommenterat.

Mitt förslag på arbetstider:

Mån: 8.00 - 14.00

Tis: Ledig

Ons: 8.00 - 14.00

Tors: 8.00 - 17.00

Fre: 8.00 - 13 .30


Mina kollegor kommer att få reda på detta när vi har studiedag på måndag........om de inte läser min blogg innan....


VI ska också gå en PIM-utbildning......ena tillfället är en tisdag, men de flesta ligger på torsdagar......så, det är inte så dumt att jobba till 17 på torsdagar, annars måste jag ju vara ledig vid något annat tillfälle......



 
 
Ingen bild

Ann-Christin

8 januari 2011 14:11

Det blir inte många kvar på min sändlista till arbetslaget. Men det lär väl komma ersättare. Hoppas dina tankar och planer går i lås.

 
Ingen bild

Guntan

8 januari 2011 14:27

Nej, det blir väl inte det....
Men, det kommer ju som sagt ersättare.
Får verkligen hoppas att jag får fortsätta med i alla fall en ledig dag....
Tidigare hade jag en ledig dag ena veckan och två lediga dagar andra veckan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Rising - 12 oktober 2017 08:11


När jag var på kören igår, så såg jag snygga blomkrukor. I Gyllingegården, som är Svenska Kyrkans församlingshem i Östra Husby, Vikbolandet finns dessa fina blomkrukor. Sänkdalens Gård som gör den goda glassen är ett lokalt företag. www.sankdalen...

Av Sara Rising - 17 februari 2017 15:32


Idag såg jag årets första tussilago här hemma i trädgården. Nu är våren här!! Välkommen tussilago med våren! ...

Av Sara Rising - 28 december 2016 05:48

From 1 januari 2017, så kommer hönsen få en egen blogg. Troligtvis kommer även kaninerna att hamna i den. Den bloggen heter Skallgärdsägg och hittas på: HTTP://skallgardsagg.bloggplatsen.se ...

Av Sara Rising - 21 december 2016 19:19


Gubben ville ha fler vita ägg. Han letade reda på ett hönseri/äggeri som kunde sälja hönor till oss. Han fick tag på 5 st Bovan Robust på ca 18-20 veckor. Under transporten till oss värpte de 2 ägg. Tack! 3 av dem på bild ...

Av Sara Rising - 21 december 2016 19:16


De 8 veckor gamla kycklingarna springer runt med de vuxna hönsen. De 4 mörka är troligen Maraner och det ser ut att vara 3 hönor och 1 tupp. De 3 ljusa är troligen Isbar/Maran och där kan jag inte gissa kön än. Här är en mörk (Maran) och en ljus (I...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards